اصول کار با نرم افزارهای حسابداری چیست؟

آشنایی با انواع نرم افزار حسابداری

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با اصول کار با نرم افزارهای حسابداری صحبت کنیم، لازم است ابتدا در رابطه با انواع نرم افزار حسابداری و کاربرد آن ها صحبت کرده و نکاتی را ذکر نماییم. همانطور که می دانیم امروزه بسیاری از امور حسابداری با استفاده از ابزار های جدید و نوین تحت عنوان نرم افزار های حسابداری انجام می گیرد. تمامی نرم افزار های حسابداری براساس اصول و قوانین حسابداری طراحی شده که این اصول و قوانین معمولا در سراسر جهان یکسان هستند.

هر شخصی که بخواهد با نرم افزار های حسابداری کار کند، باید با تمامی اصول و قوانین حسابداری آشنا بوده و در هر سال نیز از تغییرات و قوانین جدید حسابداری آگاه شود.

به طور کلی انواع مختلفی از نرم افزار حسابداری وجود دارد که از نظر کاربرد و همچنین اصول و قواعد حسابداری با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند.

از جمله مهم ترین انواع نرم افزار حسابداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم افزار حسابداری فروشگاهی
  • نرم افزار حسابداری شرکتی
  • نرم افزار حسابداری خدماتی
  • نرم افزار حسابداری صنعتی
  • نرم افزار حسابداری بیمه
  • و…

هر کدام از این نرم افزار های حسابداری از کاربرد خاصی برخوردار بوده و قوانین و اصول حسابداری در آن ها کمی با یکدیگر متفاوت است. البته لازم به ذکر است که تمامی اصول و قوانین حسابداری برای هر کسب و کاری کاملا مشخص و تعریف شده است و به راحتی می توان آن ها را فرا گرفت.

امروزه شرکت های بسیار زیادی در زمینه طراحی نرم افزار حسابداری فعالیت دارند و تمامی این شرکت ها موظف به طراحی نرم افزار حسابداری مطابق با آخرین قوانین، اصول و استاندارد های حسابداری هستند و معمولا در این شرکت ها یک حسابدار باتجربه و حرفه ای بر کار طراحی نرم افزار نظارت داشته و کنترل های لازم را انجام می دهد. در ادامه به صورت مفصل در رابطه با اصول کار با نرم افزارهای حسابداری صحبت خواهیم نمود.

اصول کار با نرم افزارهای حسابداری

به طور کلی اصول کار با نرم افزارهای حسابداری یکسان است و در صورتی که یک حسابدار با اصول اولیه، قوانین و استاندارد های حسابداری آشنا بوده و با یک نرم افزار حسابداری کار کرده باشد، توانایی کار با تمامی نرم افزار های حسابداری خواهد داشت. دلیل این موضوع نیز این است که اصول کار با نرم افزارهای حسابداری در اکثر موارد یکسان بوده و تنها تفاوت ها آن ها در رابط کاربری، قابلیت ها، ویژگی ها و امکانات است که در ادامه بیشتر راجب این موضوع صحبت خواهیم نمود.

از جمله مهم ترین اصول کار با نرم افزارهای حسابداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی و تسلط بر ثبت اطلاعات پایه در نرم افزار حسابداری
  • آشنایی با انواع حساب ها به خصوص حساب های تفضصیلی شناور
  • آشنایی و تسلط بر نحوه صدور انواع سند حسابداری
  • آشنایی با نحوه تهیه، تنظیم و دریافت گزارش های حسابداری
  • آشنایی و تسلط بر عملیات پایان دوره حسابداری
  • آشنایی با سیستم حقوق و دستمزد و قوانین آن
  • آشنایی با سیستم انبار
  • و…

اصول کار با نرم افزارهای حسابداری همواره متناسب با نوع کسب و کار تعریف شده و کاملا مشخص می باشد. به طور مثال اصول کار با تمامی نرم افزار های حسابداری فروشگاهی سوپرمارکت یکسان بوده و تنها در برخی از امکانات، قابلیت ها و رابط کاربری با یکدیگر تفاوت دارند.

البته لازم به ذکر است که برخی از سازمان ها و شرکت های زنجیره ای دارای نرم افزار های تخصصی حسابداری بوده که به صورت اختصاصی برای آن ها طراحی شده است. معمولا اصول کار با نرم افزارهای حسابداری تخصصی نیز تفاوت چندانی با نرم افزار های حسابداری عادی نداشته و تنها شاید کدینگ آن ها براساس نیاز سازمان و به صورت سلیقه ای تعریف شده باشد.

بهترین نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت

حال که با اصول کار با نرم افزارهای حسابداری آشنا شدید قصد داریم در رابطه با نرم افزار حسابداری فروشگاهی سوپرمارکت صحبت کنیم. همانطور که گفته شد یکی از انواع نرم افزار های حسابداری، نرم افزار حسابداری فروشگاهی سوپرمارکت است که جزء پرکاربردترین انواع نرم افزار حسابداری به شمار می آید.دلیل این موضوع نیز این است که در سال های اخیر تعداد سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تمامی این مراکز باید برای رسیدگی به امور مالی خود از نرم افزار های حسابداری فروشگاهی سوپرمارکت استفاده می نمایند. دلیل این موضوع نیز این است که رسیدگی به امور مالی با استفاده از نرم افزار های حسابداری نسبت به روش های سنتی بسیار آسان تر، دقیق تر و سریع تر انجام خواهد گرفت. علاوه بر آن در روش های سنتی افراد اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شده که این اشتباهات در اکثر مواقع منجر به متضرر شدن فروشگاه ها و سوپر مارکت ها خواهد شد.

بهترین نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت باید از ویژگی های زیر برخوردار است:

  • برخورداری از رابط کاربری آسان و ساده
  • امکان اتصال به پرینتر و بارکد خوان
  • امکان دریافت انواع گزارش های حسابداری
  • برخورداری از سرعت و دقت بالا
  • برخورداری از امنیت بالا
  • و…

بهترین نرم افزار فروشگاهی سوپر مارکت باید از تمامی این ویژگی ها برخوردار بوده و علاوه بر آن از تمامی قابلیت ها و امکانات لازم جهت رسیدگی به امور حسابداری یک فروشگاه یا سوپرمارکت برخوردار باشد.

شاید برخی از صاحبان فروشگاه ها و سوپر مارکت ها به دنبال بهترین نرم افزار فروشگاهی رایگان باشند و اغلب جست وجو های بسیار زیادی نیز انجام می دهند. لازم است این نکته را ذکر نماییم که همواره بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان در نسخه های دمو و آزمایشی توسط شرکت ها به متقاضیان ارائه می شود که این نسخه های آزمایشی معمولا به صورت محدود و موقت ارائه شده و برخی از قابلیت ها و امکانات مهم در آن ها غیر فعال می باشد.

معرفی نرم افزار حسابداری دشت

نرم افزار حسابداری دشت در حال حاضر بهترین نرم افزار فروشگاهی برای سوپرمارکت به شمار می آید که توسط شرکت سپیدار سیستم ارائه شده و اصول کار با نرم افزارهای حسابداری سپیدار سیستم نیز تفاوت چندانی با دیگر نرم افزار های حسابداری ندارد.

این نرم افزار حسابداری فروشگاهی از قابلیت ها و امکانات بسیار زیادی برخوردار بوده که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تعریف و گروه بندی محصولات به صورت نامحدود
  • امکان اتصال به انواع دستگاه های کارتخوان، پرینتر، بارکد خوان، ترازوی دیجیتال
  • امکان صدور انواع پیش فاکتور، فاکتور و سند به صورت نقدی و نسیه
  • امکان تعریف اتوماتیک محصولات براساس مشخصه های کیفی و کمی آن ها
  • امکان اعمال تخفیفات به صورت درصدی، پلکانی و شرطی متناسب با حجم خرید
  • برخورداری از قابلیت پشتیبان گیری تمامی اطلاعات در فضای ابری
نرم افزار حسابداری بازرگانی سپیدار

نسخه نرم افزار حسابداری بازرگانی سپیدار و همچنین راهکاران همکاران سیستم یکی از بهترین انواع نرم افزار های حسابداری برای تجهیزات پزشکی به شمار می آید که به واسطه برخورداری از امکانات و قابلیت های بسیار زیاد، مورد توجه بسیاری از فعالان این صنف قرار گرفته است. نرم افزار حسابداری سپیدار دارای رابط کاربری عالی و حرفه ای بوده و همچنین دارای قابلیت ها و امکانات پیشرفته بسیار زیادی نیز می باشد.

با استفاده از این نرم افزار حسابداری می توان به بسیاری از گزارش های مورد نیاز دسترسی داشته و گزارشات مورد نیاز خود را در هر بازه زمانی و متناسب با هر گروه تجهیزات پزشکی دریافت کرد.

نرم افزار حسابداری سپیدار به عنوان یک نرم افزار حسابداری ارزان برای حسابداری تجهیزات پزشکی به شمار می آید و قیمت این نرم افزار به نسبت ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته و جدیدی که دارند، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. علاوه بر آن این نرم افزار حسابداری دارای پشتیبانی آنلاین و تلفنی حتی در ایام تعطیل نیز می باشد.

 

سپید ارقام امین، نماینده رسمی نرم افزارهای مالی و حسابداری سپیدار سیستم

با خرید نرم افزارهای حسابداری سپیدار سیستم مانند نرم افزار حسابداری تولیدی، پیمانکاری، پخش، بازرگانی و سایر محصولات ارزشمند سپیدار سیستم  از نمایندگی  سپید ارقام امین،

از امتیازات ویژه ای نظیر ارسال رایگان، نصب رایگان و خدمات آموزشی بهره مند شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۸۸۶۰۳۴۰ و ۰۲۱۸۸۸۶۰۳۴۱ تماس بگیرید و یا فرم درخواست  زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.

 

دسته بندی مقاله : نرم افزار حسابداری

نظرات کاربران