ویژگی‌های استفاده از نرم‌افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری

در طول سالیان مختلف‌، تعداد فروشندگان ارائه دهنده نرم‌افزار حسابداری برای انواع مشاغل افزایش یافته است. به این ترتیب‌، انتخاب راه حل حسابداری با عملکرد خوب، به یک چالش تبدیل شده است. تصمیم‌گیری در مورد ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی  مطمئن، هنگامی ‌آسان‌تر می‌شود که فرد از اهمیت چنین ابزاری مطلع و آگاه باشد. با ما همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری داشته باشیم که چرا وجود یک نرم‌افزار حسابداری شرکتی برای کسب و کار شما مهم است.

برخی از افراد معتقدند تهیه نرم‌افزار حسابداری برای کارشان واقعا مهم نیست‌، اما در واقع این افراد اطلاع ندارند‌ که استفاده از راه حل‌های نرم افزاری می‌تواند بسیار سودمند باشد و به افزایش بهره‌وری و به حداقل رساندن هزینه‌ها کمک می‌کند. پیاده‌سازی یک راه حل خوب و قابل اعتماد مزایای دیگری نیز دارد. شاید یکی از بزرگترین مزایا این باشد که به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به استخدام حسابداران اضافی‌، کارهای حسابداری خود را انجام دهید.

از آنجا که این نرم افزار توسط همه قابل دسترسی است‌، حتی متخصصان غیر حسابداری نیز می‌توانند از آن استفاده، حجم کار تیم مالی خود را کاهش و از به کارگیری نیروی انسانی اضافی در دوره‌های شلوغ مالی خودداری کنند. علاوه بر این‌، با استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری شفافیت و دقت شما تضمین می‌شود. یک راه حل مطمئن ایجاد شده و برنامه‌ریزی می‌شود تا داده‌ها را به موقع ارائه دهید‌، آنها را دقیق محاسبه و از خطا جلوگیری کنید. به همین ترتیب‌، شما می‌توانید پیشرفت شفاف و قابل فهم مالی شرکت خود را بدست آورید. این به نوبه خود به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ها و استراتژی‌های ویژه نیازهای شرکت را ارائه دهید. به همین ترتیب‌، شناسایی میزان و منابع مورد نیاز نیز کار ساده‌تری خواهد بود.

مزایای نرم‌افزار حسابداری

نرم‌افزار حسابداری به شما کمک می‌کند تا جریان پول شرکت را ثبت و وضعیت مالی خود را بررسی کنید. نرم‌افزار حسابداری به شما کمک می‌کند تا داده‌های مالی خود را ردیابی و سازماندهی کنید و به شما نگاه دقیق و به موقع در امور اقتصادی خود ارائه می‌دهد.

یکی از مهمترین مزایای نرم‌افزارهای حسابداری، برخورداری از خصوصیات پیشرفته یا پلاگین­هایی مانند حقوق و دستمزد‌، مدیریت پروژه و … هستند که باعث ساده­تر شدن جنبه‌های مختلف تجارت شما می­شوند. از آنجا که ممکن است مدیریت امور مالی شرکت مشکل باشد، وجود نرم‌افزار حسابداری ضروری به نظر می­رسد. این کار بدان علت است که شما بهتر بتوانید در هنگام ورود و خروج، به حساب­های خود رسیدگی کنید.

با توجه به برنامه شما، نرم‌افزار حسابداری قادر خواهد بود تا کارهای مختلفی از قبیل ارائه صورت‌حساب به مشتری‌، ثبت پرداخت‌های دریافتی و پیگیری مطالبات قبلی را به شکلی سریع و آسان پردازش کند.

علاوه بر مطالب بیان شده،  نرم­افزاری­های حسابداری به منظور افزایش رضایت مشتری، تلاش می­کنند تا برنامه‌های خود مطابق نظر کاربر ارائه دهند. این مسئله به نوبه خود منجر شده است تا با توجه به شغل شما، نیاز به فرآیندهای برون‌سپاری حسابداری کاهش یافته و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه­های شما را به دنبال دارد. آیا به دنبال نرم‌افزار حسابداری مناسب برای تجارت خود هستید؟ به منظور آشنایی با ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری چیست؟

اکنون که با نرم‌افزار حسابداری آشنا شدید و اطلاع پیدا کردید که چرا باید از آن استفاده کنید‌، مهم است که بدانید هنگام انتخاب سیستم باید کدام ابزارها و ویژگی‌ها را جست‌و‌جو کنید. تقریبا همه نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین برای اطمینان از صحت و داشتن حساب‌های قابل دریافت‌، حساب‌های پرداختنی‌، بانکی و گزارشگری‌، از حسابداری دوگانه استفاده می‌کنند. برخی از این ابزارها همچنین شامل ابزارهای مدیریت موجودی‌، مدیریت پروژه‌، ردیابی زمان و حقوق و دستمزد است‌، اگرچه این ویژگی‌ها معمولا در برنامه‌های رده بالاتر یا افزونه‌هایی هستند که هزینه بیشتری دارند. در اینجا برخی از عناصر اصلی نرم‌افزار حسابداری آورده شده است.

  1. حساب‌های دریافتنی

سیستم‌های نرم‌افزاری حسابداری باید بتوانند صورت‌حساب را کنترل کنند‌، همچنین، از آنچه مشتریان بدهکار هستند (حساب‌های دریافتنی یا A / R) و پرداخت‌های آنها پیگیری کنند. وقتی افراد به شما پول بدهکار هستند‌، باید بدانید که از چه کسی‌، چه مقدار و چه زمانی انتظار پرداخت دارید. همه سیستم‌های حسابداری به شما امکان چاپ فاکتورها را می‌دهند‌، بیشتر آنها به شما امکان می‌دهند تا آنها را ایمیل کنید.

فرایند پرداخت بسیاری از سیستم‌های نرم‌افزار حسابداری به مشتریان شما این امکان را می‌دهند تا با کلیک بر روی فاکتور الکترونیکی که برای آنها ارسال می‌کنید‌، فاکتورهای خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند. مزایای فروشنده از این نرم‌افزار بسیار است‌، از جمله وقت کمتری که برای پردازش چک یا سپرده گذاری بانکی اختصاص می‌یابد‌، امنیت بیشتر برای پرداخت‌ها و زمان پردازش سریع‌تر.

  1. حساب‌های قابل پرداخت

هیچ کس پرداخت قبض را دوست ندارد‌، اما پیگیری آنچه که به شما بدهکار است برای تمام مشاغل ضروری است. نحوه عملکرد سیستم حسابداری در سمت خروجی وجوه شما می‌تواند متفاوت باشد. در اینجا برخی از مفیدترین ویژگیهای حساب‌های قابل پرداخت (A / P) آورده شده است.

رسیدگی به خریدها و بدهی‌های شما یکی از اصلی‌ترین کارهای نرم‌افزار حسابداری است‌، اما نحوه عملکرد آن می‌تواند متفاوت باشد‌، از تولید سفارشات خرید ساده گرفته تا قیمت‌های زیر محدوده خرید و پرداخت. یادداشت‌های اعتباری به اندازه پول نقد ارزشمند هستند‌، بنابراین سیستمی ‌که بتواند آنها را ردیابی کند‌، به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. پرداخت خودکار از زمانبندی پرداخت‌های بانکی و سپرده‌های مستقیم تا چاپ چک‌، بسیاری از ماژول‌های A / P می‌توانند فرآیندهای پرداخت شما را به طور کامل خودکار کنند‌، بنابراین، این اطمینان را می‌دهد که از قافله عقب نمانید.

  1. حقوق و دستمزد

برنامه‌های متغیر دستمزد کارمندان و هم سیستمی ‌که بتواند دقیقا بدهی‌هایشان را محاسبه کند، ضروری است. مشکلات زمانی بوجود می‌آیند که تعداد زیادی کارمند تمام وقت یا نیمه وقت داشته باشید. به برخی از کارمندان ممکن است ماهانه‌، به بقیه هفتگی یا هر دو هفته یا در صورت نیاز حقوق بدهیم. نرم افزار حسابداری، شما باید بتواند برنامه‌های مختلف پرداخت را به همراه انواع مختلف غرامت (کمیسیون‌، حقوق‌، تقسیم سود‌، پاداش و غیره) و مزایا (بیمه درمانی‌، برنامه‌های بازنشستگی و حتی مزایایی مانند پارکینگ پرداخت شده) مدیریت کند.

  1. پرداخت مستقیم

این مورد برای پشتیبانی نرم‌افزار حسابداری این روزها ضروری است‌، زیرا اکثر مردم انتظار دارند که فیش حقوقی آنها مستقیما به حساب‌های بانکی آنها واریز شود. نرم‌افزار حسابداری مناسب به شما امکان می‌دهد تا پرداخت‌های سپرده مستقیم برنامه‌ریزی شده را تنظیم کنید.

  1. سازگاری حساب

نرم افزار حسابداری باید شکلی از پیوند به حساب بانکی را داشته باشد، که به شما امکان می‌دهد تا مستقیم پرداخت کنید و داده‌های بلادرنگ را از بانک به سیستم حسابداری وارد کنید. برخی از نرم افزارها می‌توانند بسیار فراتر از این عمل کنند.

اگر بیش از یک حساب بانکی دارید، نرم افزاری که بتواند همه آنها را ردیابی کند، بسیار ضروری است. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما شامل عملکرد دفتر کل و سازگاری دفترچه چک است.

شما باید بررسی کنید که نرم افزار حسابداری چه نوع پرداخت الکترونیکی را انجام می‌دهد. اگر پرداخت‌های زیادی از طریق چک انجام می دهید، سیستم نرم افزار حسابداری که می‌تواند چک‌های شما را چاپ و پردازش کند، در وقت شما صرفه جویی می‌کند.

نرم‌افزار حسابداری سپیدار

نرم‌افزار حسابداری سپیدار، به این منظور طراحی شده است که مدیریت مشاغل کوچک را چابک‌تر و به اهداف خود برساند. این محصول ساده رابط کاربری به شما کمک می‌کند گزارشات سریع، دقیق و یکپارچه‌ای را استخراج کنید تا بتوانید به موقع تصمیم‌گیری کنید. همچنین، با گزینه‌های چند زبانه و چند ارزی، شما قادر به همکاری با شرکت‌ها و شرکای خارجی خود هستید. نرم‌افزار حسابداری شرکتی سپیدار شامل حسابداری و امور مالی، پرداخت، مدیریت تأمین کنندگان، انبار، فروش و مشتریان است و راه حل‌های ویژه‌ای را برای تولید، پیمانکاری و خدمات تجاری دارد.

سپید ارقام، بهترین نمایندگی نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

شرکت خدمات مهندسی مالی سپید ارقام امین به عنوان نماینده رسمی شرکت سپیدار سیستم آسیا و  مشاور مالی و مالیاتی شرکت ها، نرم افزار حسابداری سپیدار را با توجه به امکانات مورد نیاز هر شرکت ارائه می نماید.

شما می توانید برای خرید انواع نرم افزار حسابداری از برترین برندها مانند سپیدار سیستم، دشت و راهکاران ابری، همین حالا با شماره  22326749 تماس بگیرید تا همکاران و مشاوران فروش شرکت سپید ارقام امین شما را در خرید و انتخاب این نرم افزارهای کاربردی کمک و همراهی کنند.

دسته بندی مقاله : نرم افزار حسابداری

نظرات کاربران