خدمات حسابداری شامل چه مواردی است

معمولا امور مالی کسب و کارها در بازه زمانی یکساله تعریف می شود که به آن سال مالی می گویند.

امروزه اهمیت  حسابداری و مدیریت مالی و نقش مهمی که در موفقیت هر کسب و کاری دارد بر هیچکس پوشیده نیست. اما در بسیاری موارد  ممکن است صاحبان مشاغل، دانش و تخصص کافی در زمینه ی امور مالی و به ویژه نرم افزار حسابداری را نداشته و از طرفی به کارگیری فرد یا گروهی که صرفا امور حسابداری را انجام دهند توجیه اقتصادی نداشته باشد.  در این مواقع برون سپاری خدمات حسابداری بهترین گزینه پیش رو است. گستردگی و پیچیدگی خدمات حسابداری به گونه ای است که ابتدا  دانست خدمات حسابداری شامل چه مواردی است  تا بتوان خدماتی را انتخاب کرد که به بهترین شکل، پاسخگوی نیاز کسب  کار مورد نظر باشد .

در ادامه به ذکر و تشریح انواع خدمات حسابداری می پردازیم تا پاسخی ساده و واضح به این سوال که  خدمات حسابداری شامل چه مواردی است به شما ارائه دهیم.

برای تشریح دقیق خدمات حسابداری ابتدا باید تعریف دقیقی از آنها در دست داشت . به طور کلی تمام برنامه ریزیها و تصمیم گیری ها در هر کسب و کاری بر مبنای اطلاعات مالی آن صورت می گیرد. معمولا امور مالی کسب و کارها در بازه زمانی یکساله تعریف می شود که به آن سال مالی می گویند. کلیه امور مالی از ثبت معاملات روزانه و گزارش گیری های ساده ی مالی تا امور مالیاتی پیچیده که با ظرایف قانونی ارتباط دارد و البته مشاوره های حسابداری و تعیین خط مشی آینده ی کسب و کار ،تعیین وضعیت سود یا زیان بخشی فعالیت ها در بازه های زمانی متفاوت، ،مسائل مربوط به انبار، همه و همه جزو خدمات مالی و حسابداری به شمار می رود.    اما برای پاسخ دقیق به این سوال که خدمات حسابداری شامل چه مواردی است بهتر است به بررسی انواع خدمات حسابداری بپردازیم .

خدمات حسابداری در کلی ترین حالت به دو نوع خدمات عمومی و خدمات تخصصی تقسیم می شود.

 

انواع خدمات حسابداری

خدمات حسابداری در کلی ترین حالت به دو نوع خدمات عمومی و خدمات تخصصی تقسیم می شود. .

خدمات حسابداری عمومی :

خدماتی است به به صورت عمومی به اغلب کسب و کارها ارائه می شود؛ مانند خدمات مشاوره ای ، امور مالیاتی ،خدمات فنی و پشتیبانی و خدمات اجرایی در امور مالی که هر کسب و کاری به فراخور نیاز خود می تواند هر یک از این خدمات را از متخصصان امور مالی و شرکت های تخصصی حسابداری درخواست کند.

خدمات حسابداری اختصاصی :

در بسیاری کسب و کارهای کلان و پیشرفته اموری وجود دارد که باعث می شود امورمالی و خدمات حسابداری و یا نرم افزار حسابداری با قابلیت  ویژه ای درخواست کنند که نزد همگان عمومیت ندارد.

مهمترین گام در بهره مندی از خدمات حسابداری نیاز سنجی است .

برای ارائه بهترین پاسخ به این سوال مهم که خدمات حسابداری شامل چه مواردی است بهتر است به تشریح یکایک خدمات عمومی حسابداری بپردازیم چرا که این خدمات فراگیر بوده و افراد بسیاری با آن سرو کار دارند. قبل از توضیح اینکه خدمات حسابداری شامل چه مواردی است ؛ باید گفت مهمترین گام در بهره مندی از خدمات حسابداری نیاز سنجی است . هر کسب و کاری اگر دقیقا نیاز خود را مشخص کند به راحتی می تواند از خدمات حسابداری ارزان برخوردار شود . مهمتر اینکه به لطف پیشرفت فناوری امروزه امکان ارائه خدمات حسابداری آنلاین نیز وجود دارد .و بر حسب نیاز با کمترین هزینه می توان خدمت مناسب را دریافت کرد.

پر کاربردترین خدمات حسابداری شامل چه مواردی است

اما انواع خدمات حسابداری پرکاربرد عبارتند از :

خدمات حسابداری اجرایی 

تمامی امور مالی مربوط به فعالیت های مالی شرکت از قبیل ثبت و  تنظیم رویدادهای مالی ،تنظیم صورت های مالی ، ارائه گزارش های لازم ، مسائل مربوط به حقوق و دستمزد، بیمه ی کارکنان به طور کلی تمامی امور مالی جاری و روزانه و رویدادهای مالی جاری در این بخش قرارمی گیرد.نکته ی مهم در ارائه این خدمات استفاده از سیستم و روندی یکپارچه  و زبانی واحد است چرا که عدم یکپارچگی منجر به بروز خطا می شود . البته امروزه به لطف پیشرفت فناوری نرم افزار حسابداری گوناگونی برای انجام این امور طراحی شده که کاربران عادی و صاحبان مشاغل بدون اینکه نیاز چندانی به کسب دانش تخصصی حسابداری داشته باشند می توانند از آن استفاده کرده و امور مالی جاری خود را مدیریت کنند . نمونه بارز این نرم افزارهای کاربردی نرم افزار حسابداری فروشگاهی است.

امور مالیاتی یکی از مهمترین دغدغه ی افراد در کسب و کارهای مختلف است.

 خدمات حسابداری فنی و پشتیبانی

مکانیزه کردن خدمات حسابداری و بهره گیری از نرم افزارهای گوناگون برای مدیریت امور مالی  در دنیای امروز امری گریزناپذیر است . علاوه بر سهولت کاربری و پوشش تمام نیازها نکته ی مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری ،توجه به خدمات فنی و پشتیبانی است.ضمن اینکه سیستم منتخب بایستی جامعیت داشته و نیازهای کسب و کار شما را به گونه ای پوشش دهد که نیاز چندانی به تغییر و به روز رسانی های پی در پی نداشته باشید .

به عنوان نمونه در اینجا می توان از نرم افزار حسابداری راهکاران نام برد که نرم افزاری کاملا به روز و تحت وب  بوده و شاخه های گسترده ای دارد به گونه ای که به سهولت می توانید نرم افزار مناسب و ویژه ی کسب و کار خود را یافته و با خیالی آسوده به سهولت امور مالی خود را مدیریت کنید. در همین رابطه می توان به نرم افزار حسابداری سپیدار نیز اشاره کرد . نرم افزاری جامع که تمامی نیاز های مدیریت مالی را در هر کسب و کاری به بهترین شکل ممکن پوشش داده و مهمترین ویژگی این دو نرم افزار حسابداری ارائه خدمات پشتیبانی و فنی بی وقفه، سریع و کارآمد است. بهترین متخصصان حسابداری مکانیزه ،کاربردی ترین خدمات فنی و پشتیبانی را در کوتاهترین زمان ارائه می دهند.

برای کنترل  و نظارت بهتر امور مالی و بهبود فرایند تصمیم گیری می توان  از مشاوره ی حسابداری استفاده کرد.

خدمات حسابداری مالیاتی

امور مالیاتی یکی از مهمترین دغدغه ی افراد در کسب و کارهای مختلف است. به ویژه آنکه این امور فراتر از مسائل مالی ،بخشی از مسائل حقوقی و قوانین را نیز در بر می گیرد . بنابراین صاحبان مشاغل در بسیاری موارد امور حسابداری مالیاتی را برون سپاری می کنند تا خیالشان بابت اموری مانند تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی ، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد و گزارش های دوره ای مورد نیاز در زمینه ی مالیات و به طور کلی  پیگیری مسائل  و رفع و رجوع مشکلات احتمالی در زمینه ی مالیات آسوده باشد.

خدمات حسابداری مشاوره ای

موارد بیشماری وجود دارد که صاحبان مشاغل با وجود برخورداری از کادر حسابداری به منظور کنترل  و نظارت بهتر امور مالی و بهبود فرایند تصمیم گیری از مشاوره ی حسابداری استفاده می کنند. این خدمات به شکل موردی ، همه جانبه و یا در اختیار گذاشتن حسابدار تمام وقت ارائه می شود . به طور کلی خدمات حسابداری مشاوره ای شامل مشاوره در زمینه ی امور مالیاتی ، تنظیم قرارداد،بررسی و تحلیل صورت های مالی و حتی مشاوره در زمینه ی انتخاب حسابدار خبره  و بسیاری امور مرتبط با امور مالی خواهد بود.

سپید ارقام امین، نماینده رسمی نرم افزارهای مالی و حسابداری سپیدار سیستم

با خرید نرم افزارهای حسابداری سپیدار سیستم مانند نرم افزار حسابداری تولیدی، پیمانکاری، پخش، بازرگانی و سایر محصولات ارزشمند سپیدار سیستم  از نمایندگی  سپید ارقام امین،

از امتیازات ویژه ای نظیر ارسال رایگان، نصب رایگان و خدمات آموزشی بهره مند شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۸۸۶۰۳۴۰ و ۰۲۱۸۸۸۶۰۳۴۱ تماس بگیرید و یا فرم درخواست دمو رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.

دسته بندی مقاله : خدمات حسابداری

نظرات کاربران